Adastra Komunikačně – Koučovací akademie (AKKA) pro IT Leadery

V koučovací akademii pomáháme konzultantům a teamovým leaderům v IT společnostech zlepšit jejich komunikační dovednosti pomocí koučovacích metod, tak aby mohli efektivněji komunikovat se svými spolupracovníky i obchodními partnery, protože věříme, že koučovací přístup je komunikační metodou budoucnosti, která vede zúčastněné k větší odpovědnosti a uvědomění a pomáhá hledat efektivní řešení.

Největší porce učení probíhá při práci. Tam skutečně rosteme. Říká se, že je to až 70%. Proto s vámi chceme sdílet koučovací techniky, které pomáhají, abychom se v průběhu naši práce naučili největší množství toho co můžeme a dopřáli to i našim kolegům a spolupracovníkům.

Naše PROČ?

AKKA je koncipována jako roční program v kombinované formě, spojující online vzdělávání, osobní setkávání, osobní praktické nácviky a pravidelné online meetingy zaměřené na aktuální otázky a odpovědi a sdílení osobních zkušeností. Budeme pracovat individuálně i společně s ostatními účastníky. 

Jako bonus vzniká komunita teamleaderů napříč firmou, která vytváří prostor pro sdílení společných pracovních témat a možnost výměny zkušeností. S letošními absolventy tak budeme pokračovat i v letošním roce, takže se nám podařilo vytvořit i neformální prostor pro sdílení zkušeností se kterým chceme pokračovat.

Adastra Komunikačně-Koučovací Akademie je inovativní program založený v roce 2020, který do dnešního dne oslavil úspěch s pěti generacemi absolventů. Tento program byl navržen s cílem poskytnout teamleaderům, manažerům a vedoucím pracovníkům komplexní koučovací a komunikační dovednosti nezbytné pro efektivní vedení týmů a podporu jejich rozvoje.

Základem programu je důkladné sebeuvědomění prostřednictvím MBTI typologie, které pomáhá účastníkům lépe rozumět sobě a svému týmu. Program dále prohlubuje znalosti v oblasti dynamiky týmu, rozhodovacích procesů, technik kladení otázek, empatického naslouchání a efektivního poskytování zpětné vazby.

Adastra Komunikačně-Koučovací Akademie je integrálně spojena s interním programem talk2grow, což umožňuje účastníkům aplikovat získané dovednosti v reálných pracovních situacích, zlepšit komunikaci v rámci organizace a podporovat kulturu nepřetržitého učení a zlepšování.

Program je veden akreditovanými kouči, kteří jsou odborníky ve svém oboru, a je v souladu s EMCC standardy, což zajišťuje vysokou kvalitu a profesionální přístup. Absolventi odcházejí s uznávanými kvalifikacemi v oblasti koučování a mentoringu, což představuje významnou přidanou hodnotu jak pro jednotlivce, tak pro jejich organizace.

Adastra Komunikačně-Koučovací Akademie nabízí jedinečnou příležitost pro všechny, kteří chtějí rozvíjet své vedoucí a koučovací dovednosti, posílit týmovou spolupráci a přispět k rozvoji pozitivní pracovní kultury ve své organizaci.

Pro koho je AKKA určena?

  • ✅🟩 Pro Adastřany, kteří se snaží rozvíjet své komunikační dovednosti a zvýšit svůj úspěch v pracovním prostředí. Akademie nabízí cenné nástroje a metody pro okamžité využití.
  • ✅🟩 Pro teamleadery a manažery, kteří chtějí zlepšit týmovou spolupráci, efektivně řešit konflikty, motivovat své zaměstnance a zvyšovat produktivitu.
  • ✅🟩 Pro jednotlivce, kteří se chtějí naučit lépe řídit očekávání zákazníků a budovat s nimi dlouhodobé vztahy založené na důvěře a spokojenosti.
  • ✅🟩 Pro ty, kteří hledají hlubší sebepoznání a lepší pochopení komunikačních stylů a preferencí svých kolegů a klientů, což umožňuje efektivnější a přizpůsobivější komunikaci.
  • ✅🟩 Pro konzultanty a profesionály, kteří chtějí rozšířit své komunikační schopnosti, odlišit se na trhu a nabídnout vyšší hodnotu svým klientům.

Náš kurz byl navrhnut dle standardů EMCC (European and Metnoring Coaching Council), aby odpovídal požadavkům pro úroveň Foundation a dle EMCC kompetenčního rámce

Reference

Tohle o Akademii říkají účastníci letošního pilotního programu:

  • Koučovací akademie mně rozšířila obzory v komunikaci. Dozvěděl jsem se mnoho nového a celkově myslím, že jsem zlepšil své komunikační soft skills. V důsledku toho soustavně zdokonaluji vedení schůzek typu one-to-one, příp. i průběh komunikace při jiných příležitostech.
  • Doporučuji všem, kteri pri sve praci reseni ruzne situace at uz se zakaznikem a nebo s kolegy ve svych tymem, doporucuji tento kurz. Pomuze vam hlavne zkrotit vase ego a pocit, ze musim svuj pohled(ktery je samozrejme nejlepsi :-)) nebo reseni predat druhe strane za kazdou cenu ( zkrotit svoji konzultantskou bestii:-)). Na konci dne uvidite ten rozdil, kdyz sikovnym scenarem a otazkami dokazete z lidi dostat daleko vice nez by jste ziskali tim, ze to za lidi vymyslite nebo je presvedcite o sve pravde. Pro me to znamelo odstraneni velkeho brime zodpovednosti a tlaku, ze musim vyresit sam kazde brime nebo situaci a dokazu tohle brime nebo ukol prehodit na druhou stranu a koucovat ji, aby to dotahla do uspesneho konce.
  • Pochopení chování lidí, se kterými pracuji a možnosti překlenout zbytečné nesoulady a tím se dostat k rychlejšímu pochopení situace a tím i nastavení směru do budoucna.
  • Akademie je určitě přínosná. Mně umožnila uvědomit si moje silné a slabé stránky v oblasti komunikace, a tak vím, na co se zaměřit. Taky mi pomohla vytvořit si větší toleranci a empatii k ostatním v rámci komunikace, protože mi ukázala, že každý fungujeme úplně jinak a občas je potřeba jen najít stejnou notu.
  • „Koučování mi poskytlo nový pohled na věci, o kterých jsem si myslel, že už mě nemohou nijak překvapit – na to, jak vnímám své okolí, komunikaci, konverzace, rozvoj lidí i sebe samého. Přemek i Lenka jsou skvělí a pokud jste otevření novým myšlenkám, ukáží vám zcela nový svět.“
  • Dá ti to sebejistotu a nějaký rámec konverzace a vyhneš se základním chybám při rozhovorech
  • Líbilo se mi vytvoření uzavřené komunity a pravidelná setkání. Dle mého nabízí kurz dobrý mix teorie a praxe. Být koučem je něco, co běžně děláme i mimo náš pracovní život, takže se nabité zkušenosti hodí i tam.